Skinner va inventar una màquina que incorporava elements semblants als d’un ordinador i que es podia fer servir com a nou mètode d’aprenentatge amb els infants.
Aquesta màquina tenia moltes avantatges des de diferents punts de vista:
à Informàtic
- Un dels primers ordinadors que es podia fer servir amb els alumnes
- Es podia utilitzar per qualsevol matèria
- La programació de la màquina era molt senzilla
à Acadèmic
- Cada alumne pot treballar de forma individual, és a dir, es podia fer un ensenyament individualitzat
- Era una bona forma per comprovar l’assimilació dels conceptes
- Permet diferents ritmes de treball
- No hi ha pressió pels exàmens perquè cada dia és un examen
- Immediatesa dels resultats de la prova
- Permet graduar les dificultats
à Pedagògic
- La màquina és un complement del professorat, no pas un substitut
- Skinner es basava en una corrent de psicologia educativa coneguda com conductisme
- Skinner creu que els alumnes necessiten estímuls immediats i continus per estimular i facilitar l’aprenentatge
- Molt útil per la instrucció
No hay comentarios:
Publicar un comentario