domingo, 7 de noviembre de 2010

La màquina de Skinner





Skinner va inventar una màquina que incorporava elements semblants als d’un ordinador i que es podia fer servir com a nou mètode d’aprenentatge amb els infants.

Aquesta màquina tenia moltes avantatges des de diferents punts de vista:

à Informàtic
-          Un dels primers ordinadors que es podia fer servir amb els alumnes
-          Es podia utilitzar per qualsevol matèria
-          La programació de la màquina era molt senzilla

à Acadèmic
-          Cada alumne pot treballar de forma individual, és a dir, es podia fer un ensenyament individualitzat
-          Era una bona forma per comprovar l’assimilació dels conceptes
-          Permet diferents ritmes de treball
-          No hi ha pressió pels exàmens perquè cada dia és un examen
-          Immediatesa dels resultats de la prova
-          Permet graduar les dificultats

à Pedagògic
-          La màquina és un complement del professorat, no pas un substitut
-          Skinner es basava en una corrent de psicologia educativa coneguda com conductisme
-          Skinner creu que els alumnes necessiten estímuls immediats i continus per estimular i facilitar l’aprenentatge
-          Molt útil per la instrucció

No hay comentarios:

Publicar un comentario