sábado, 16 de octubre de 2010

T1b - La Il·lustració


En la revolució francesa de 1789, les idees dels il·lustrats van ser molt importants ja que aquestes determinaven que la cultura arribés a tothom i això era indispensable per poder destronar a la monarquia. 




Il·lustrats
-          Concorcet – Defensava l’educació universal i pública i defensava els drets humans i de les dones. Un dels principals impulsors de la Rev. Francesa
-          Rousseau – Va fer una important revolució en l’àmbit polític i educatiu
La seva teoria es basava en la coneixença real i pràctica dels infants per a poder fer un millor treball. Els docents s’han de fixar més en els seus alumnes i no tant en teories pedagògiques perquè aquestes no poden ser vàlides per a totes les cultures i realitats socials.

Il·lustrats romàntics
Son els iniciadors del romanticisme, principalment a Alemanya.
No es van centrar en l’educació, sinó que van treballar els sentiments, igualant-los a la raó (abans només es feia ús de la raó)

-          Goethe – Un dels impulsors del romanticisme
-          Schiller – L’estètica fa mantenir l’equilibri entre la raó i els sentiments

Despotisme il·lustrat (Napoleó)
Es va aprofitar del sistema escolar per uniformitzar  i aplicar un absolutisme centralitzador. L’autoritat dels monarques quedava justificada proclamant-se servidors del poble, però sense el poble. Van fer una reforma educativa ensenyant únicament les ciències útils.



1 comentario:

  1. Error greu. Schiller va tractar d'educació. Jo vaig dir que no es limitava a rao i ho integrava amb sentiment. MTPp

    ResponderEliminar